fredag 3 april 2015

Och vi är ensamma? Tror inte det :D

Denna fantastiska, vackra film animerade film ger mig en känsla av hur oändligt små och obetydliga vi är. Jag menar inte att vi inte är värdefulla, vackra själar. Utan enbart i jämförelse med det oändliga universum som vi tycks sväva i. Ge denna film 6 minuter av ditt liv och fråga dig sedan själv; Är det möjligt, är det logiskt, är det troligt...att vi är här själv? I detta universum? Det vore som en myra som tror att dess myrstack är allt.

För mig är svaret givet - nej vi är inte ensamma. Jag älskar att se den här filmen. Den ger mig både min känsla av storhet och litenhet samtidigt. Den ger mig en känsla av att det finns ett syfte att just vi är här. Som själar hänger vi samman med den stora väven av intelligens. Det är kraftfullt. Det är magiskt. Och oändligt vackert!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar